
IX Wulkan
Przedszkolaki dowiedziały się ciekawych informacji na temat wulkanów, miejsc i przyczyn ich powstawania, kiedy wybuchają i co się z nich wydobywa. Zainspirowani zajęciami, postanowiliśmy zrobić nasz własny „wulkan”. By umocnić zgromadzoną wiedzę dzieci wykonały doświadczenie, w którym uzyskały wybuch wulkanu.
X Napięcie powierzchniowe
Wykonując to doświadczenie zaobserwowaliśmy, że zmielony pieprz wsypany do mleka utrzymywał się na jego powierzchni. Gdy włożono do wody patyczek higieniczny, pieprz zaczął przylegać do patyczka, oblepiając go. Kiedy włożono do wody patyczek nasiąknięty płynem do zmywania naczyń, pieprz uciekał od patyczka. Na powierzchni wody istnieje napięcie powierzchniowe. Analogiczne doświadczenie wykonaliśmy również z brokatem



XI Pieczenie pierników – sprawdzanie właściwości spulchniających proszku do pieczenia
Dzięki temu pysznemu i przyjemnemu doświadczeniu wiemy, że proszek do pieczenia zwiększa objętość wypieku. Neutralizuje kwasowość. Proszek do pieczenia zawiera wodorowęglany, które neutralizują kwasowość w cieście, poprawiając smak wypieku.
XII Hodowla roślin
Założyliśmy w naszej sali hodowlę roślin. Dzięki temu dzieci poznały wiedzę na temat hodowli, począwszy od sadzenia i siania nasion, aż po dbanie o rośliny oraz trening sprawności manualnej.


XIII Łączenie kolorów
My tu malu-malu…
a w kubeczkach z paskami coś się zadziało. Kiedy poziomy barwników się wyrównały, a kolory podstawowe zmieszały się w barwy pochodne, oznacza to, że…
stworzyliśmy wędrującą tęczę!


XIV Sztuczny śnieg
Do pudełka wsypaliśmy sodę i piankę do golenia, całość wymieszaliśmy i otrzymaliśmy masę śnieżną. Sztuczny śnieg zabarwiliśmy brokatem, by uzyskać błyszczący efekt.



XV Tęcza
Jak powstaje tęcza, jak mieszają się barwy, czy jedzenie jest sztucznie barwione? Dzieci każdego dnia zadają tysiące pytań. Dzięki temu prostemu i szybkiemu eksperymentowi odnaleźliśmy odpowiedzi na wyżej podane pytania i mieliśmy mnóstwo frajdy i słodki poczęstunek.
