Rok szkolny 2025/2026
„Z emocjami nam do twarzy – bajkoterapia”
autor innowacji: mgr Kinga Kitowska
uczestnicy: dzieci z wszystkich grup przedszkolnych

Wychowanie przedszkolne to okres intensywnego rozwoju emocjonalnego dziecka. Umiejętność rozpoznawania, nazywania i wyrażania emocji w sposób akceptowany społecznie jest podstawą budowania zdrowych relacji i poczucia własnej wartości. Bajkoterapia, czyli wykorzystanie literatury terapeutycznej, stanowi skuteczną i atrakcyjną formę wspierania dzieci w tym procesie. Bohaterowie bajek pozwalają dziecku przeżywać różne sytuacje w sposób bezpieczny, uczą radzenia sobie z trudnościami i pokazują pozytywne wzorce zachowań. Adresatami innowacji są dzieci w wieku 3 – 6 lat. Czas realizacji innowacji, to 2 miesiące. Jedna bajka terapeutyczna na jeden tydzień w miesiącu, łącznie 8 tygodni, czyli 8 bajek i jednocześnie dzieci poznają i omówią 8 emocji.
„Dziecięca matematyka”
autor innowacji: mgr Emilia Dorau
uczestnicy: dzieci z grup 6-letnich

Innowacja „Dziecięca matematyka” jest odpowiedzią na rozwojowe potrzeby dzieci, wymogi edukacyjne zawarte w podstawie programowej kształcenia ogólnego oraz opublikowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej kierunki polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2025/2026, w tym konkretnie zadanie 1: Kształtowanie myślenia analitycznego poprzez (…) rozwijanie umiejętności matematycznych w kształceniu ogólnym.
Innowacja pedagogiczna ,,Dziecięca matematyka” została opracowana, by pomóc dzieciom w wieku przedszkolnym rozwinąć tkwiący w nich potencjał i wykorzystać ich naturalną ciekawość świata. W edukacji matematycznej przedszkolaków najważniejsze są osobiste doświadczenia dziecka. Tylko odpowiednio wyzwolone rozwijają myślenie i wzmacniają odporność, stanowiąc podbudowę do tworzenia pojęć matematycznych i rozwijania umiejętności.
