
Rytmika to wychowanie muzyczne, które wzbudza u przedszkolaków ciekawość muzyczną. Kształtuje nie tylko kulturę muzyczną, ale i słuch dziecka. Rytmika jest metodą wychowania muzycznego, którą stworzył – wymyślił i zapoczątkował – E. Jaquesa-Dalcroze. Zajęcia oparte są na różnych formach muzykowania – na śpiewie, grze na instrumentach i tańcu. Ponadto istotnym ich elementem jest improwizowanie w zakresie instrumentalnym i ruchowym. Maluchy wsłuchując się w muzykę, uczą się wyczuwać rytm. Przedszkolaki za pomocą ruchów ciała odtwarzają usłyszany utwór muzyczny. Podczas rytmiki wykorzystywane są nie tylko elementy muzyczne – w szczególności rytmiczne, ale także gimnastyczne, które usprawniają ciało. Dlatego też ćwiczenia muzyczno-ruchowe wspierają rozwój fizyczny, intelektualny i emocjonalny. Poprawiają pamięć i koncentrację, a co za tym idzie korzystnie wpływają na orientację przestrzenną i motorykę przedszkolaków. W naszym przedszkolu zajęcia z rytmiki prowadzi mgr Anna Kąkol.

Język angielski w przedszkolu to doskonała forma nabywania przez dzieci umiejętności oswajania się z językiem, zarówno w umiejętnościach receptywnych i produktywnych. A co najważniejsze, na osłuchiwaniu się z nim, co jest jedynym z kluczowych zadań edukacji językowej (języka obcego) u dzieci w tym wieku. Zajęcia z zakresu języka angielskiego pozwalają już od najmłodszych lat przyswoić pewne wiadomości i umiejętności, co z pewnością ma wpływ na późniejszą edukację maluchów. Najważniejsza jednak w tym wszystkim jest przyjemność z nauki. Zajęcia z języka angielskiego w naszym przedszkolu mają formę zabawy połączonej z nieuświadomionym uczeniem się. Co więcej, nauka taka nie jest nużąca, a dziecko czerpie radość z wykonywanych czynności. Budowanie tak sprzyjającej atmosfery powoduje, że nowe słowa, wyrażenia, zwroty pozostają w umysłach dzieci i są czymś naturalnym. Co ważne, dziecko nie kojarzy nauki z przykrym obowiązkiem. Podczas zabaw nie ma czasu na tłumaczenie dzieciom zasad, reguł gramatycznych, one z czasem same je odkryją. Wciąż sukcesywnie uczą się stosowania właściwych form, odmian – jest to naturalna czynność. Język angielski w przedszkolu to nic innego jak zabawa. To praca oparta na wielu ciekawych pomocach dydaktycznych; kolorowych kartach, piosenkach, rymowankach, pacynkach, bajkach, filmach, a także kartach pracy, uwzględniając potrzeby każdej z grup. W naszym przedszkolu zajęcia z języka angielskiego prowadzi mgr Marzena Łodygowska.

Celem zajęć jest zapoznanie dzieci z podstawowymi elementami religii katolickiej. Katecheza przedszkolna pomaga rozwinąć wiarę dzieci i buduje fundament dla ich przyszłej religijności poprzez wspólną rozmowę z Bogiem, wspólny śpiew, a także tworzenie dobrych nawyków w kontaktach z innymi ludźmi. Jest formą pomocy rodzicom w religijnym wychowaniu dzieci. Zajęcia religii w przedszkolu prowadzone są w formie zabawy. Podczas zajęć stosuję różne metody pracy z małym dzieckiem tj. piosenka, zabawa, opowiadanie, uzupełnianie ilustracji rysunkami, naklejkami lub prostymi elementami do wycięcia, a także rysunek spontaniczny. Zabawy i twórczość dzieci, prowokujące aktywne słuchanie, tworzą atmosferę sprzyjającą budzeniu się zażyłości dzieci z Jezusem. Na religii promowana jest również postawa przedszkolaka, jako człowieka prawego, życzliwego i otwartego na ludzi. W naszym przedszkolu zajęcia z religii prowadzi mgr Adam Pepłoński.

Nadrzędnym celem zajęć logopedycznych jest zapobieganie powstawaniu zaburzeń mowy dziecka oraz stymulowanie jego rozwoju w taki sposób, aby potrafiło się ono porozumiewać z otoczeniem w prawidłowy sposób.
Do głównych zadań logopedy w przedszkolu należy:
- diagnoza logopedyczna,
- prowadzenie ćwiczeń przygotowujących do wywoływania zaburzonych głosek,
- korekcja wad wymowy,
- wspomaganie mowy.
Logopeda zwraca uwagę nie tylko na to, aby głoski były wybrzmiewane poprawnie, ale również na głos, oddech, artykulację, słownik bierny i czynny (zakres słownictwa, jego rozumienie), motywację i chęć do mówienia oraz umiejętność opowiadania i wypowiadania się. Zajęcia logopedyczne mają charakter indywidualny lub grupowy. Z każdym dzieckiem prowadzone są ćwiczenia, których wymaga ono na danym etapie rozwojowym. Plan zajęć oraz ich przebieg ustala się indywidualnie po dokonaniu przez logopedę diagnozy. Odpowiednio dobrane i przeprowadzone ćwiczenia pozwalają na profilaktykę wad i zaburzeń mowy oraz poszerzanie kompetencji językowych dzieci. Przynoszą jeszcze lepsze rezultaty, gdy mają swoją kontynuację w domu. W naszym przedszkolu zajęcia logopedyczne prowadzi mgr Anna Król-Szczepińska.