„Z Kicią Kocią maluchy zmieniają się w zuchy”
Ogólnopolski projekt edukacyjny
grupa KRASNALE, prowadzący: mgr Kamila Scześniok-Szulc

Seria książek „Kicia Kocia” (wydawnictwo Media Rodzina), autorstwa Anity Głowińskiej, opowiada o Kici Koci, jej grupie przyjaciół oraz ich perypetiach. Projekt wprowadza dzieci w świat bohaterów poszczególnych opowiadań, prowadząc przedszkolaki po świecie wartości oraz zabawy. Projekt ma za zadanie ułatwić dzieciom adaptację do warunków przedszkolnych w sposób łagodny i dla nich przyjemny, zachęcać do samodzielnego sięgania po literaturę dziecięcą, popularyzować czytelnictwo wśród najmłodszych. Dzięki realizacji poszczególnych zadań, w oparciu o treść wybranej książki, przedszkolaki będą miały możliwość poczuć się jak bohaterowie opowiadania, przeżyć podobne przygody, wczuć się w podane sytuacje. Ukazując problemy i przygody Kici Koci, które są tożsame z tymi, które przeżywają dzieci, możemy jako nauczyciele oddziaływać na ich sposób postrzegania świata, uczyć odpowiednich zachowań, ukazywać właściwe kierunki działania i myślenia. Seria książek o przygodach sympatycznej kotki oraz jej paczki przyjaciół świetnie się do tego nadaje, ponieważ przedstawia świat bliski dziecku, prezentuje różne problemy oraz ich rozwiązania w sposób nieskomplikowany i łatwy do zrozumienia dla malucha. Projekt jest zachętą do popularyzowania czytelnictwa wśród dzieci, do podejmowania przez nie różnorodnych aktywności wokół danej opowieści. Przedszkolaki mają możliwość utożsamiania się z bohaterami książeczek, dzięki czemu zinternalizowanie pewnych postaw, zachowań oraz wartości może przyjść im z większą łatwością.
„Kolorowe uczucia Gucia”
Międzynarodowy projekt edukacyjny
grupa KRASNALE, prowadzący: mgr Kamila Scześniok-Szulc

Dzieci borykają się ze sporymi problemami związanymi z właściwym radzeniem sobie z emocjami i ich akceptacją. Niniejszy PROJEKT ma na celu ułatwienie im pokonania tych trudności ucząc podstawowej wiedzy w tym zakresie z wykorzystywaniem prostych zabaw, metod aktywizujących i nowoczesnych technologii.
Podstawowym założeniem jest rozwój świadomości własnych emocji, umiejętności radzenia sobie z nimi, a także zdolności dostrzegania emocji u innych, które przyczyniają się do rozwijania pozytywnych relacji społecznych, a także wpływają na jakość życia. Jeśli zależy nam by z dzieci wyrośli dobrze funkcjonujący dorośli, konieczne jest wspieranie ich rozwoju emocjonalnego. Umiejętność panowania nad emocjami może wpływać na radzenie sobie z trudnościami życia codziennego, w każdym wieku. Celem projektu jest innowacyjne podejście do przygotowywania formy zajęć, uatrakcyjnienie pracy z dziećmi, zaangażowanie dzieci we wspólne działania. Dzieci mają możliwość otworzyć się na nowe możliwości wyrazu, opanowania stanów emocjonalnych poprzez kreatywne ćwiczenia, poczucie przynależności do grupy, śmiech i dobrą zabawę.
Autorzy i koordynatorzy projektu: Anna Kaczyńska, MAGDALENA WYPCHAŁ Katarzyna Feledyk, Aneta Doroz, Edyta Sendela Nauczyciele Przedszkola nr 4 w Dąbrowie Górniczej Organizator: Przedszkole nr 4 w Dąbrowie Górniczej