„Witaminki„
projekt edukacyjny
grupa Biedronki, prowadzący: mgr Ewa Szewe

Cel główny
Promowanie zdrowych nawyków żywieniowych.
Projekt zakłada podejmowanie różnorodnych aktywności promujących zdrowe nawyki żywieniowe oraz kształtowanie u dzieci już od najmłodszych lat kultury spożywania zdrowych posiłków, w których będą królowały warzywa.
W każdym miesiącu dzieci poznają warzywnego bohatera, historię z nim związaną, sposoby wykorzystywania go w kuchni oraz jego wpływ na zdrowie ludzi.
WRZESIEŃ 2024
’ Ziemniak Ziemowit’
We wrześniu dzieci 'zapoznawały się’ z ziemniakiem. Dowiedziały się w jaki sposób rośnie, jak należy pielęgnować roślinę oraz ile pracy trzeba włożyć, w to, abyśmy mogli delektować się tym pysznym warzywem. Poznawały go za pomocą zmysłów: węchu, dotyku i smaku. Wykonywały różne ćwiczenia ruchowe, których rekwizytem był ziemniak: slalom z ziemniakiem na łyżce, slalom między ziemniakami. Wykonały pracę plastyczną z użyciem brązowej farby. Na zakończenie ziemniak został wklejony do „papierowego ogródka” oraz na plakat sylwetki ziemniaka Ziemowita.





LISTOPAD 2024
’Czosnek Czarek’
W listopadzie dzieci zostały zaznajomione z właściwościami czosnku, poznały również jego różne odmiany. Grupa Biedronek mogła posmakować syrop na odporność zrobiony z czosnku. Podczas realizacji tej części projektowej dzieci zamieniały się w czosnek pokazując jaką ma on siłę w walce z infekcją, bawiły się ruchowo przy piosence: „Czosnek Czarek”, a także wykonały pracę plastyczną.
GRUDZIEŃ 2024
’Por Przemek’
W grudniu dzieci poznały warzywo jakim jest por. Rano odbyły „porową” gimnastykę, odpowiadały na zagadki związane z warzywem, porównywały jego długości, mówiły która część pora jest jadalna, a która nie. Przedszkolaki tworzyły także fryzury dla pora za pomocą zielonej włóczki. Kolejnymi aktywnościami podczas realizacji projektu była zabawa ruchowa z ćwiczeniem orientacji przestrzennej oraz zabawy ruchowe do piosenki: „Por Przemek”. Dzieci zrobiły także przedstawienie z użyciem porów, które powstały podczas robienia pracy plastycznej.
STYCZEŃ 2024
’Kalafior Kostek’
W styczniu grupa Biedronek poznała warzywo jakim jest kalafior, poznały jego właściwości oraz smak. Podczas pracy plastycznej dzieci popuściły wodzę fantazji i przygotowały szalone kalafiory. Bawiły się również w zabawę integracyjną: „Raz, dwa, trzy, kalafiorem będziesz Ty”, czy też w liczne zabawy ruchowe oraz zabawy do piosenki: „Kalafiorowy Kostek”.

„Zabawa sztuką”
Ogólnopolski projekt edukacyjny
grupa WIEWIÓRECZKI, prowadzący: mgr Paulina Knop

Projekt powstał na bazie programu własnego pt. „Zabawa sztuką”, jest zgodny z podstawą programową wychowania przedszkolnego.
Patronat honorowy nad projektem objął: Minister Edukacji, Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Rzecznik Praw Dziecka.
Cel główny
Propagowanie sztuki w korelacji z kompetencjami kluczowymi oraz zgodnie z założeniami pedagogiki freblowskiej.

„Freblowska przeplatanka”
Przedszkolaki wykonały bardzo starannie pierwsze zadanie, które nazywane jest również wyplatanką. To jedna z technik prac twórczych zaproponowanych przez Froebla. Aktywność polega na tworzeniu kompozycji z kolorowych pasków, które przeplatane są przez sztywną podkładkę.
„Szybki obraz”
Grupa Wiewióreczki wykonała kolejne zadanie, do którego wykorzystały duży arkusz szarego papieru, farby, pędzle i gąbki. Wspólnymi siłami powstał „Jesienny obraz” wykonany przy muzyce klasycznej Vivaldiego „Cztery pory roku – Jesień”.


„Karty ruchowe”
Ruch to zdrowie, inspiracją do zabaw ruchowych były dzieła Haringa. Przedszkolaki z wielką chęcią biorą udział w zabawach z użyciem proponowanych kart.
„Biblioteczka artysty„
Nasza grupa zrealizowała kolejne zadanie projektowe „Biblioteczka artysty”.
Dzieci z ciekawością słuchały niezwykłej historii pt. „Mysz Tymoteusz i Jeż Fryderyk.
Na tropie złodziei obrazów”. Na zakończenie dzieci wcieliły się
w ilustratorów i wykonały niezwykłe prace plastyczne do wysłuchanej książki.


„Laboratorium koloru”
W naszym „laboratorium koloru” dzieci barwiły kapustę pekińską. Do tego eksperymentu wykorzystaliśmy wodę zabarwioną przy pomocy krepy, a następnie włożyliśmy liście kapusty i cierpliwie czekaliśmy na efekt końcowy ciekawego doświadczenia.
„Słodka abstrakcja„
Dzieci tym razem były zachwycone wykonywaniem zadania projektowego jeszcze bardziej niż zwykle. Własnoręcznie stworzyły słodką i pyszną abstrakcję, a radość była ogromna, gdyż mogły ją także zjeść.

„Wędrujący album”
Grupa Wiewióreczki tworzy wspólnie album dzieł, który wędruje od domu do domu. Księga pełna arcydzieł, jest niezwykłą okazją do wspólnego spędzenia czasu dzieci z rodzicami. Tematyka dzieł jest dowolna. Liczy się kreatywność i pomysłowość.