
Moduł III zadanie 10 – „Warto pomagać”
Przedszkolaki wzięły udział w akcji charytatywnej na rzecz starszego kolegi oraz jego przyjaciół z oddziału onkologii, ucząc się tym samym odruchów „czystego serca” i chęci pomocy innym dzieciom i ludziom w sposób bezinteresowny.
Moduł III zadanie 12 – „Z babcią i dziadkiem dobrze się bawimy” Przedszkolaki zaprosiły do przedszkola swoje babcie i dziadków oraz zorganizowały występ artystyczny z okazji ich święta. Przedszkolaki wcieliły się w role małych artystów prezentując przed swoimi gośćmi recytacje wierszyków, wspólne śpiewanie piosenek oraz różne rodzaje tańców, m.in. cza – czę, walca, hip – hop , rock and roll’a. Na koniec wręczyły dziadkom własnoręcznie przygotowane upominki. Dziadkowie nie kryli ani radości , ani wzruszenia


Moduł III zadanie 14 – „Z kulturą przy stole”; zadanie 15 – „Savior vivare przy stole”
Przedszkolaki odbyły zajęcia kulinarne. Przygotowywały sałatkę owocową oraz sok pomarańczowy. Odbyły zajęcia, podczas których poznały i rozmawiały na temat zasad właściwego zachowania się przy stole. Obejrzały filmik edukacyjny pt. „Savior vivare„, zorganizowały nakrycie stołu oraz wspólny poczęstunek, stosując się do zasad właściwego zachowania się przy stole podczas posiłku.
Moduł III zadanie 26 – „Drzewko szczęścia”
Przedszkolaki poznały znaczenie drzew dla człowieka i zwierząt. Wspólnymi siłami skomponowały wystrój gazetki jesiennej z motywem drzewa. Korzystały z uroków jesiennych i tego jak dobrze można bawić się „z drzewami i ich „darami „. Dzieci wzięły także udział w warsztatach twórczych, robiąc „las w słoiku”, poznały zapach lasu, miały okazję poczuć trociny, suchą pietruszkę, pelet, żołędzie, liście…


Moduł IV zadanie 2 – „Chińskie wachlarze”
Przedszkolaki obejrzały filmik edukacyjny o Chinach i najciekawszych zwyczajach tam panujących. Poznały technikę robienia wachlarzy z papieru, a na koniec stworzyły własne i pięknie ozdobiły „ogon pawia”.
Moduł IV zadanie 6 – „Olimpiada sportowa”
Przedszkolaki wzięły udział w gminnych zawodach sportowych Spartakiada. Przedszkolaki zdobyły zaszczytne 1 i 3 miejsce w różnych kategoriach wiekowych. Podczas zajęć w przedszkolu nauczyciele przeprowadzili z dziećmi rozmowy nawiązujące do olimpiady greckiej, zademonstrowali konkurencje, które można wykonywać nawet podczas zabaw na podwórku.


Moduł IV zadanie 10 – „Zabawy z piłką”
Przedszkolaki zapoznały się z zasadami i rodzajami gier przy użyciu piłek na styl antycznych Rzymian. Następnie zorganizowały zawody sportowe na boisku z wykorzystaniem piłek, próbując przeobrazić się w Rzymian.
Moduł IV zadanie 11 – „Makaronowy wyścig”
Przedszkolaki wzięły udział w zabawie z kolorowymi włóczkami, które imitowały nitki makaronu. Kolor włóczki podawany był przez nauczyciela, liczył się również czas jej nawinięcia na widelec.


Moduł IV zadanie 13 – „Weneckie maski”
Przedszkolaki podczas zajęć tematycznych dowiedziały się skąd wzięły się maski karnawałowe. Bawiły się farbami, kształtowały sprawność motoryczną rąk, a podczas udziału w warsztatach kreatywnych poznały kolejną ciekawą technikę tworzenia masek.
Moduł IV zadanie 14 – „Karnawał na świecie” Przedszkolaki poznały tajniki pochodzenia nazwy „karnawał”, dowiedziały się skąd on pochodzi i jakie zwyczaje z nim się wiążą, w różnych krajach oraz jak obchodzimy karnawał w Polsce. Przedszkolaki miały okazję wziąć udział w przedszkolnym balu karnawałowym, wcielić się w ulubione postacie, radośnie bawić się i świętować w gronie rówieśników oraz wszystkich pracowników przedszkola
